Jste zde
Domů ›Válčení pro začátečníky
Prolog
Návod se bude zabývat základními způsoby, nebude tudíž obsahovat věci, které jsem se naučil postupem času, většina těch pokročilých informací se opírá stejně o cit pro útok, který klapne. Dá se to samozřejmě počítat, kdy vyjde mnohem lepší odhad, ale vzhledem k tomu, že velká část vzorců je nelineárních a často neveřejných, tak je odhad stejně to nejlepší, co můžete použít. Jako dobrý pomocník je WG TABS od Schmutzky. Nejběžnější je infiltrace, do hodního boxu vložíte celý infiltr vč. jména země atd, vyplníte zbytek informací. Doporučuju protivníka vždy nadhodnotit, aspoň vás méně překvapí. A teď jednotlivé části. Samozřejmě jsou pouze z mého pohledu. Základem je rozhodnout si, co vlastně chci dokázat. Hraju na expy a hodnost nebo na prestiž (to neni tak časté, vyžaduje to už slušný skill se vyškrábat vysoko). Nastíním tedy jen válčení na expy a hodnosti.
Generálové
Osobně preferuju kombinaci osvoboditel-stratég, popř. nacionalista-stratég. OS je větší nářez, nácek-stratég je jistota, ten funguje po celý věk. Do obrany na expy je lepší ochránce-stratég, před pár věky posílili vlastence, takže na farmářský plány se hodí víc vlastenec. V maximu brání ochránce-stratég 96% takticky a 0% na dobyvák, vlastenec-ochránce na taktický 84,8%, na dobyvačný 32%. Pro mě je matika jistoty lepší, takže používám vždy ochránce-vlastence. Ekonomický generálové se staví podle typu expanze. Minizemě nepotřebuje stavitele tolik, na rozloze 5000km2 se da stavět i jen z techů a stavitelských firem, velkofarmáři ho mají samozřejmě jako klíčový. Užitečný je zbrojař, pokud máte v plánu celý věk produkovat armádu, pokud si myslíte, že na konci přehodíte na prachy nebo jednu z komodit, bude dost na obtíž a předělávat ho už se nevyplácí tolik (pokud nemáte před sebou low cíl nebo dobývání pod sebe, dotace se u válečníků používá málo, spíš jen nadotování 2k expů).
Stavba armády
Neexistuje vlastně univerzální stavba armády na všechno.
1) Když chcete hrát jen na vojáky, je dobrý mít na 100k vojáků tak 15k bunkrů, žádný mechy, ani tanky nebo stíhačky nejsou potřebné (max pár stovek, které budou nutit protivníka posílat víc než 500 tanků). Při téte stavbě armády to dobré na obranu proti mechům. Protivník ztrácí hodně mechů, skoro stejně tolik jako vy vojáků. V poměru ale ztracené prestiže na obou stranách je to výhodnější pro obránce. Na útok je taktika silná, pač voják má sílu a obranu 1/1. Jen jí provozovat na vyšší prestiži stojí mraky jídla.
2) Vyvážená útočná armáda v poměru 100 vojáků, 10 tanků, 10 stíhaček, 0 bunkrů, 40-50mechů. Je to takový univerzál na všechno, dá se s tím udělat dost. Je bohužel trochu slabší třeba na roboty, co mají jen tanky, stíhačky a mechy. Taková armáda se dá zničit v klidu, ale vyžaduje to o mnoho víc kol. Nejdřív vysabotování, potom konvenčky, pokud nejde o robota, tak i trocha spokojenosti. Pak už musí jen zapracovat nějaký silný generál.
Výběr cíle
Nejlepší je naučit se už pracovat s odhadem, bez udělání jediného tahu. Prohlídnete cílovou alianci, vyberete si cíl, který se vám líbí. Pokud potřebuje expit kvalitně a rychle, dobré cíle jsou ty, co mají třeba hodnost 1-5 z země. 5.hodnost značí, že cíl dosáhl maximálně 80k zkušeností. Tudíž se třeba nemůže rovnat vašemu osvoboditely na 6.lvlu, kdy jste museli udělat alespoň 100k expů. Berte, jaká je pravděpodobobnost, že měl kliku a že dostal ochránce hned a rovnou ho začal expit, i tak je jeho gencl slabší, než váš. To je první bod k dobru. Pokud nemá kartičku Z, dá se předpokládat, že má bonus za zkušenost pod 25%. Pak přichází infiltrace vlády (vložím svůj filtr a vysvětlím, jak jsem postupoval). Názorný příklad je ideální případ, tak jednoduchá to většinou není.
ON
JÁ
V ničem jsem nebyl lepší na počet, snad jen rozvědku jsem měl asi 2000 agentů. První krok. Snížit spokojenost demoralizací, celkem asi 8x, snížení o 30%. Předtím jsem nastavil výrobu na tanky. Po osmi kolech jsem měl asi 13k tanků, on na 4.hodnosti neměl šanci na mého v té době 8.lvl osvoboditele stratéga, snížení připravenosti o 9+7+5+5+4%= 30% dolů. Na začátku tedy můžu počítat že měl tak 110% základní bonus -30% tanky a -20% za spoko (ze 144% na nějakých 115% je ztráta okolo 18%, ale zaokrouhluju). Takže je na 60%+generálové+pacifismus, v lepším případě okolo 100% bonus na armádu. Já útočím se 180% :) Můžu jít do jeho mechů, ikdyby měl o 80% víc než já. V tomto případě splněno v klidu. Začal jsem mechovat na 7000xp za útok. Srazil jsem mu vojáky na 100k, vlezl mu do bunkrů a z 29k takových 17k zničil. Pak jsem pokračoval v mechování. Klesl z původních 1,33 na 0,85M prestiže. Tento postup se dá s úpravami aplikovat na kohokoliv, akorát že třeba diktátům, komoušům a podobně není třeba snižovat spokojenost, sami jí mají na houby.
V podstatě toto je základ válčení. Odhadujete na základě informací, jestli ho můžete dát. Pokud pošlete proti němu 10k tanků na jeho 10k, máte dobrýho gencla, srazili jste mu spokojenost třeba ze 140 na 110% a neprojdete, často je dobrý se na to vykašlat, daný cíl má nějaký trik, který není vidět (plazmové zbraně nebo miny). Samozřejmě, že byste cíl sundali, ale výsledek by byl dost ztrátový a to se nevyplatí vždycky.
Epilog:
Samozřejmě jde o nastínění, stejně jako farmaření má válčení spoustu malých legálních triků, které neobjevíte hned, ale časem si je vychytáte. Výše napsané je vlastně základní látka na WG školách 1. a 2. stupně, rozhodně doporučuji zapsat se. Učitelé a profesoři jsou většinou lidé, kteří mají slušné zkušenosti a sem tam už znají vychytávky, jako je třeba tankování nepřítele, který má málo tanků. Místo útok, dopříprava, útok, dopříprava, se jednoduše obnovuje stránka, takže při útoku se částečně zvedne příprava z předchozího útoku a zase se nepatrně sníží dalším útokem. Pár kol to ušetří.
Přihlášení
Kdo je online
Je zde 0 uživatelů online.